2008. március 18., kedd | By: Sütis néne

Francia hagymaleves


Örömmel jelenthetem (nekem legalábbis nagy öröm;-D ), megjöttek a nyereményeim, azaz a szakácskönyvek :-))))
Gyorsan átlapoztam őket, nagyon szép képek és szerintem jó receptek vannak bennük...
Nemsokára majd jobban is elmélyülök a tanulmányozásban, csak hát ugye sok a dolog.:-(

Ettől függetlenül elkészítettem az "egy falat Franciaország"-ból egy nekem tetsző receptet.
Méghozzá levest. Igaz, nagyon ritkán kerülnek fel a blogomba levesek, ami nem jelentené azt hogy nem főzök, csak hát nincs bennük semmi extra;-P

A következőkben úgy pötyögöm be a receptet, ahogy a könyvben van, persze majd hozzáfűzök 1-2 dolgot:-)))(ja és az elkészítést nem írom szó szerint, csak saját szavaimmal...):-)


Francia hagymaleves (habár, hogy ez mennyire francia, én nem tudom, a szakácskönyv szerint az...ha valaki másképp ismeri, nyugodtan szóljon, szívesen kipróbálom másképp is!:-)


Hozzávalók:

- 50 g vaj

- 750 g vöröshagyma

- 2 gerezd fokhagyma

- 40 g finomliszt

- 2 l csirke vagy marhahús leves (én zöldség alaplevet használtam)

- 250 ml fehérbor

- 1 babérlevél

- 2 kakukkfű ág

- 12 szelet bagett (ez nem volt itthon, tehát kenyér lett helyette)

- 100 g reszelt gruyére sajt ( ilyen "kimondani se tudom pontosan" nevű sajtom sem volt, tehát maradt a trappista...)


A hagymákat megpucoljuk, felaprítjuk.
A vajat lábosban felolvasztjuk, majd a fokhagyma kivételével beletesszük a hagymát.
Kis lángon, időnként keverve 20-25 percig fonnyasztjuk.
Ha kész, hozzátesszük a fokhagymát, liszttel meghintjük, és összekeverjük.
Az alaplevet és a bort ráöntjük, vegyítjük.
Beletesszük a babér levelet, a kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk és lefedve 25 percig főzzük.
Ezután kihalásszuk a fűszereket.
Én ezt követően kissé össze is turmixoltam a botmixerrel, mivel a fokhagyma nem főtt szét, nemúgy a vöröshagyma....
Kóstolás után nekem valami még hiányzott belőle, ezért tettem hozzá egy kiskanál mézet is, na így lett igazán finom!
A tetejére egy szelet kenyér került, olvasztott sajttal.
NAGYON FINOM!:-)))