2008. február 26., kedd | By: Sütis néne

Francia krémes házilag



Ha valaki szereti a francia krémest (mi igen;-), és szeretné otthon is elkészíteni, annak ajánlom figyelmébe ezt a receptet.
Mellékesen kiváló "anyós-puhító" is!;-D

Nem bonyolult elkészíteni, (még ha annak tűnik is), én is elsőször csináltam, és sikerült.
Ráadásul sokkal finomabb, mint a bolti, és nincs benne mindenféle állományjavító, ízfokozó , egyebek...

Kicsit büszke is vagyok rá (pirul), hogy sikerült így összehoznom, mert jópár része saját találmány, ill. több különböző recept átvizsgálása után született meg ;-D


Házi Francia Krémes

Hozzávalók:
A tésztához:
-25 dkg liszt
-15 dkg vaj
-1 db tojás
-1 ek. ecet
-1 dl tejföl
-csipet só

A vaníliás krémhez:
-1 l tej
-4 db tojás
-25 dkg cukor
-2 db bourbon vaníliás cukor, vagy 1 vaníliarúd kikapart belseje
-13 dkg liszt

A habhoz:
-fél l tejszín

A mázhoz:

-1/2 kk. instant kávé
-20 dkg cukor
-7 dkg vaj
-4-5 evőkanál tej.

Melegítsük elő a sütőt 165 fokra.
A tészta elkészítésével kezdjük a munkát.
A hozzávalókat összegyúrjuk, majd hűtőbe tesszük 1-2 órára,utána könnyebb lesz vele dolgozni .
A kihűtött tésztát lisztezett deszkára helyezzük, kétfelé vágjuk, majd mindkét lapot kinyújtjuk.
A lapokat egymás után, egy nagyobb tepsi hátuljára fektetjük - melyre előzőleg sütőpapírt tettünk , villával megszurkáljuk (bár így is fel fog hólyagosodni, de talán kevésbé)- és 165 fokon 20-25 perc alatt készre sütjük.

Most a vaníliás krém elkészítése következik.
A tojásokat szétválasztjuk, majd a sárgájához hozzáadunk az 1 l tejből 1 dl-t, a lisztet és a cukor felét. Simára keverjük.
A gázra feltesszük a maradék tejet, hozzáöntjük a vaníliás cukrot, vagy a vaníliarúd kikapart belsejét, és felforraljuk.
Ha felforrt a tej, hozzáöntjük az előzőleg elkészített tojásos masszát, majd botmixerrel simára keverjük. Ezután lehúzzuk a gázról.
A tojásfehérjéket habbá verjük a cukor másik felével.
Visszatesszük a tejes masszát a gázra és nem túl nagy lángon hozzákeverjük a habot. Ezzel 2-3 percig még főzzük, közben óvatosan keverjük.
El is készült a vaníliás krémréteg.

Az egyik tésztalapra rásimítjuk a kész krémet, majd hagyjuk kihűlni - kb 30 perc
Most a tejszínhab réteget helyezzük fel.
Ha a krém kihűlt, felverjük a tejszínhabot és a krémre simítjuk.

Ezután következik a máz elkészítése.
Az instant kávét feloldjuk a tejben, hozzátesszük a cukrot, majd takarék lángon kevergetjük, míg a cukor felolvad.
Ha elkezd sűrűsödni, lehúzzuk a tűzről és hozzákeverjük a vajat. Ezt a legjobb géppel végezni, míg tejföl sűrűségű krémet kapunk, kb 1 perc alatt.
Innentől kezdve gyorsan kell dolgoznunk, rásimítjuk a mázat a megmaradt másik tésztalap hátoldalára.
Ha kissé megszáradt a máz, felkockázzuk az immáron mázzal fedett tésztalapunkat.
Így darabonként helyezzük vissza a lapokat a tejszínhabra, így könnyen szeletelhető lesz a kész sütemény.
Ezután már csak tálalni kell, és jó étvággyal elfogyasztani őket!

még egy javaslat: ezt a mennyiséget viszonylag nagy tepsiben készítettem el, és mint látható a képen, ilyen magas lett.
Egyébként nem számoltam meg, de kb. 20-24 db lett belőle.
Viszont ha magasabbat szeretnénk, közepes méretű tepsit használjunk hozzá (persze így a mennyiség csökkenni fog):-P!

megjegyzés: ehhez a receptemhez készültek fázis képek is, melyek a desszert.eu receptversenyén megtalálhatók.
Ide nem teszem be őket, mert sok helyet foglalna, ill. mert lusta vagyok bemásolgatni.;-D

39 megjegyzés:

Max írta...

Éreztem hogy ez csak Te lehetsz:-)).
Gratulálok mind a három receptedhez, és örülök hogy egy helyen szerepelhetek Veled. max

Névtelen írta...

Minden elismerésem! A krémes beletartozik abba a kategóriába, aminek én nem állnék neki otthon semmi pénzért :))

Névtelen írta...

Krémes?? Na és mi is van az elsavasodással? Zs

Sütis néne írta...

;-)
köszönöm, max! egyébként te se panaszkodhatsz a receptjeid végett, azok is csábítóak!;-D

Rita!köszi!pedig bánhatod, ha nem állsz neki, mert nem nehéz, egyáltalán! de tényleg!:-)

Zs!a savasodás(mármint az enyém), köszöni szépen megvan és vidáman éldegél:-S
ez még egy azelőtti receptem, úgyhogy nem kell meglepődni, ha felkerül még pár ilyen...plusz a család férfitagja igen morcos lenne, ha teljességgel leállnék az ilyen sütikékkel, és azt ugye nem hagyhatom!:-D (persze azért arra figyelek nála is, hogy több lúgosító cuccot egyen, de mint említettem ,aki nem beteg, ott csak figyelni kell az egyensúlyra, és nem lesz gond, tehát néha (neki legalábbis) szabad ilyet is...;-)

Max írta...

Hát ha jól olvastam, akkor szeretnék elsőként gratulálni a Receptversenyen elért helyezésedhez:-))

max

Sütis néne írta...

Max! Köszönöm szépen! :-)))

Névtelen írta...

Csatlakozom az elöttem szólóhoz!Megérdemelten győztél!
Finom a lángos is!
Kellemes hétvégét!
Zsuzsa

Névtelen írta...

nagyon jól hangzik,ezt ki kell próbálni.
Végre nem pudingos a krém.
Egyébként nagyon guszta, gratulálok!
marisom

Sütis néne írta...

köszönöm! :-)

Névtelen írta...

Kezdő sütisütő vagyok, sajnos nekem a krém túl folyós lett, így küzdenem kellett, hogy ne "szaladjon" le a lapról:(. Nem tudom mit csináltam rosszul, várnom kellett volna, míg egy kicsit kihül? Azért rákerült a lapra nagy nehezen, de nem lett olyan szép magas mint a Tiéd.

Sütis néne írta...

Hm, lehet hogy több liszt kellett volna a krémbe (mivel nem egyforma minőségűek a lisztek sem), plusz igen, várni kell, hogy kicsit hűljön, úgy keményedik, éa akkor rákenni.
És az sem mindegy mekkorára nyújtod a lapot, mert ha túl nagy, akkor a krém ugye vékonyabb réteg lesz. Minél kisebb lapot sütsz hozzá, annál magasabb lesz a krém benne!;-)

Névtelen írta...

Elkészítettem, tényleg jól néz ki, de az íze nekem nem jön be. "Tojásíze" van, nem tudom mit csináltam rosszul. :(

Sütis néne írta...

szia!
hát nem hiszem hogy rosszul csináltad volna, csak egyszerűen nem ízlik gondolom. van ilyen....

Sütis néne írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

Szia!
Teljesen véletlenül találtam meg ezt a receptet, és elég jól hangzott, így kipróbáltam...
Naaaaagyon jóóó!!! Bár nekem a tésztával voltak gondjaim, mert nem igazán állt össze és kicsit érdekes lett, de megoldottam:))
Úgyhogy köszi, ügyi vagy!!:))

Névtelen írta...

Végre nem pudingos,nagyon-nagyon finom.Köszönöm sütis néne!

Sütis néne írta...

Örülök, hogy tetszik a recept! :-)

Névtelen írta...

imádjuk idekinn külföldön is sikert aratott.. a legjobb mit valaha is ettem..nyamiiiiiiiiiiiii :-D

Sütis néne írta...

köszönöm! :-)))

Névtelen írta...

Sajnálom,de ez a recept messze jár az "igazitól˝.Én gyakran készítek, úgyhogy tudom.A férjem és a fiam kedvence.Én vaniliás puding nélkül neki sem mernék állni a krémnek,sőt ki is kapnék!Sőt,1l tejhez csak 4 tojás?Kevés!Sőt,a habhoz nem is kell annyi fehérje, ahány sárgáját teszünk a krémbe.

filona írta...

...Akkor miért nem írod le, hoyan kell "Igazán" elkészítni?

Barbara írta...

Szia! Nagyon tetszik az oldalad, de legjobban ezzel a krémessel szemezgetek már egy ideje. :) A kérdésem, ha nincs instant kávém, jó ha lefőzők egy simát és abból teszek bele? És akkor kb. mennyit tegyek? Köszi, ha tudsz segíteni. Barbara

Sütis néne írta...

Szia!
persze sima lefőzött kávéval is jó szerintem.
én abból is kb. 1-2 kávéskanállal tennék, attól függ, mennyire erős, fekete. igazából ez a színe miatt kell bele.

Barbara írta...

Köszönöm, megcsináltam, isteni!!!! A férjem közölte, hogy olyan két hetente nyugodtan csinálhatok belőle....:)
Most hétvégén meg kipróbálom az eszterházi torta receptedet. Kislányom Eszter az 5-ik szülinapjára ezt kérte.

Sütis néne írta...

Barbara!
örülök, hogy ízlett! remélem az eszterházy torta is sikerül! :-)

klarabondor.blogspot.com írta...

Elkeszitettem en is es hihetetlenul finomra sikerult.Anyoseknak keszitettem es igazad volt mert tenleg anyos puhito. Amerikai barataim is megkostoltak es nem birtak csodalni. Nagy sikerem volt, nagyon izlett mindenkinek. Koszonom a segitseged!!!!

Sütis néne írta...

örülök, hogy ennyire ízlett mindenkinek! :-)))

Névtelen írta...

Üdvözlöm.Gratulálok a kedvencem a francia krémes,megfogom csinálni,ha sikerül,de remélem fog.Még soha nem mertem krémeseket sütni,de ezt biztos megpróbálom.Még egyszer ezer köszi és puszi érte.


Melicherné Icu.

Sütis néne írta...

Nagyon szívesen! :-)

Névtelen írta...

Szia nagyon jó a recept köszönöm:)

Sütis néne írta...

Szívesen! :-)

Névtelen írta...

Kedvenceim között a helyed, ez a krémes maga a kísértés, hétvégén nekivágok, bár félek, nem lesz olyan gyönyörű, mint a tied...
Ági

Sütis néne írta...

Kedves Ági!
Köszönöm a dícséretet, és remélem sikerülni fog a süteményed! :-)

Névtelen írta...

Kedves Sütis néne ! Ígéretemhez híven elkészítettem a krémest, az íze egyszerűen fenomenális, a krém kicsit lágyra sikerült, persze lehet, hogy túl hamar estünk neki, de nem bírtuk türtőztetni magunkat...arra gondoltam, hogy esetleg legközelebb egy kis zselatinnal ráerősítek...A tetején meg az a máz...hmmm. Sztem a cukrászdai a fasorban sincs ehhez képest. Ezer köszönet a receptért :) Ági

Sütis néne írta...

Kedves Ági!
Örülök, hogy sikerült és hogy ízlik is(zselatinnal is meg lehet próbálkozni, de ha túl lágy lett a krém, esetleg több lisztet és tojássárgáját is lehetne bele tenni, a zselatin helyett! :-)

Névtelen írta...

Ma fogom megsütni életem első krémesét. Holnap jönnek hozzánk a párom nagyszülei, neki szeretnék kedveskedni vele :) Remélem sikerül :) Kb mekkora tepsibe süssem?
Lilla

Sütis néne írta...

Kedves Lilla!
Remélem sikerülni fog! A tésztáját csinálhatod nyugodtan fagy. leveles tésztából, az egyszerűbb, és gyorsabb is. Kb 40x50-es tepsiben szoktam készíteni, de lehet nagyobban is, akkor több lesz belőle, viszont kissé alacsonyabb lesz a krém.

Névtelen írta...

ki probaltam es isteni az egesz csalad szeret

Sütis néne írta...

örülök neki! :-)